پیشنهاد تشکیل مجلس شورای اسلامی سران قوا

با توجه به اتفاقات اخیر و تجربه موفق تصویب طرح افزایش قیمت بنزین همراه با سهمیه بندی آن در جلسه سران قوا یک پیشنهاد برای تغییر قانون اساسی داشتم که به استحضار می رساند:

 

1- ساختار فعلی مجلس شورای اسلامی ملغی اعلام شده و در ساختار جدید فقط یک نماینده که عنوان ریاست قوه مقننه را خواهد داشت انتخاب شود و به عنوان نماینده قوه مقننه در جلسات مجلس شورای اسلامی سران قوا شرکت کند.

2- نهاد جدیدی با نام مجلس شورای اسلامی سران قوا تشکیل شود و اعضای آن را تنها عضو قوه مقننه که هم رئیس این قوه بوده و هم با رای مستقیم مردم انتخاب شده است، رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه تشکیل دهند.

3- طرحها در جلسه سران قوا مطرح شده و این طرحها می تواند قبلا توسط تیم های کارشناسی بررسی شده و نواقص و ایرادات احتمالی آنها رفع و طرح نهایی در جلسه سران قوا که در محل مجلس شورای اسلامی سران قوا تشکیل می شود مطرح و به رأی اعضای این مجلس جدید گذاشته شود.

بدیهی است در ساختار جدید قوه مقننه دیگر نیازی به نظارت شورای نگهبان بر مصوبات نخواهد بود و شورای نگهبان تنها در برگزاری انتخابات رئیس قوه مقننه و قوه مجریه نقش نظارتی را خواهد داشت.

 

 

نگارنده این طرح با هر گونه آشوب و اغتشاش مخالف بوده و آنها را محکوم می کند و کاملا ملتزم به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه است.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">